Felmérés: a vállalatvezetők nem állnak készen a változások menedzselésére
A kutatásban megkérdezett HR-szakemberek több mint fele azt mondta, hogy egy év alatt átlagosan hat változásprogram van folyamatban egy vállalatnál.
Minden negyedik HR-szakember (23%) szerint a vezetők, akikkel együtt dolgoznak, nem állnak készen arra, hogy a szervezeten belüli változásokat (amelyek lehetnek strukturális, technológiai, korrekciós vagy kulturális változások) irányítsák, míg egyharmaduk (33,2%) úgy érezte, hogy a munkavállalók sem állnak készen az ilyen stratégiai szervezeti változásokra - írja a HR News.
Az eredmények a Censuswide által a Right Management globális vezetési szakértők megbízásából végzett felmérésből származnak. A felmérés mintája 1000 olyan brit HR-szakemberből került ki, akik szerint szervezetük jelenleg (vagy hamarosan) változáson vagy átalakuláson megy keresztül. A felmérésből az is kiderült, hogy minden ötödik HR-szakember azt állította, hogy a szervezetük nem biztosít speciális továbbképzést a vezetőik számára a változások kezeléséhez.
„A közelmúltban mindannyian nagyon nehéz időket éltünk át a megélhetési válság, a növekvő geopolitikai feszültségek és a globális világjárvány miatt, ezért meglepő és egyben aggasztó, hogy ilyen sok HR-szakember úgy érzi, hogy kollégái nincsenek felkészülve a munkahelyi változásokra” - kommentálta a felmérést Lorraine Mills, a Right Management vezető tanácsadója.
„Az eredményekből az is kiderül, hogy sok, jelenleg munkahelyi átalakuláson áteső szervezet nem használja ki a legtöbbet azokból a tervekből és eszközökből, amelyekre valóban szükségük van a változáshoz” - teszi hozzá Mills.
A megkérdezett HR-szakemberek szerint, ha több prioritást élvező terület közül választhattak a változásprogramjuk irányításához, a folyamatok a legfontosabbak, majd a kommunikáció és az emberek következnek. A válaszadók közül azonban minden ötödik (20%) azt mondta, hogy szervezetének nincs kommunikációs terve a változásprogram megvalósításának támogatására.
A HR-szakemberek azon 80%-a, akik szerint a vállalatuk rendelkezik kommunikációs stratégiával, a többség (35%) azt állítja, hogy az elmúlt évben mindössze háromszor tekintették át azt. A megkérdezettek fele (50%) azonban azt mondta, hogy legalább havonta egyszer frissíti a változásprogramját, ami rávilágít arra, hogy nincs összhang az átfogó változási terv megvalósítása és a kommunikáció között.
Mills szerint: „Bármilyen változás is zajlik egy vállalaton belül, elengedhetetlen, hogy a vezetői csapat szilárd és hatékony kommunikációs tervvel rendelkezzen, amely segíti a döntéshozatal és a szándékok közvetítését, és biztosítja, hogy a munkatársak minden szinten részt vegyenek a változásban"
A felmérés azt is megállapítja, hogy a változásprogramon áteső szervezetek kétharmada (75%) nem rendelkezik a munkaprogram irányítására kijelölt, kifejezetten a változással foglalkozó csapattal. A kutatás során megkérdezett HR-szakemberek több mint fele azt mondta, hogy egy év alatt átlagosan hat változásprogram van folyamatban. E változások több mint fele új gondolkodást vagy teljesen új megközelítést igényel.
HR News
fotó: unsplash
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
Nem csak a pénz számít - a vállalatok folyamatosan dolgoznak azon, hogy különböző, béren kívüli motivációs eszközökkel is javítsák a... Teljes cikk
Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést, a társadalmi változásokat, a nemek közötti... Teljes cikk
Továbbra is jelentős szakadék tátong a férfiak és a nők esélyei között a startupszektorban. Közép-Kelet-Európában a befektetések 94%-a... Teljes cikk
- Mit keresnek a vállalatok egy vezetőben 2024-ben? 3 hete
- Az Egyesült Királyságban minden tizedik vállalatvezető betöltötte a 67 éves állami nyugdíjkorhatárt 3 hete
- Új szervezeti struktúrát vezet be a nemzetközi Generali Csoport 4 hete
- Felsővezetők a Linkedinen: hogyan lehet jól csinálni? 1 hónapja
- Friss energia - Tippek a munkahely megújításához 1 hónapja
- A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart 1 hónapja
- Rosszul jár, aki ilyen cégben dolgozik gazdasági válság idején 2 hónapja
- Jelentős leépítésbe kezd a Citigroup 2 hónapja
- A brit munkavállalók harmada már dolgozott mérgező vezetővel 2 hónapja
- Új vezérigazgató Magyarország legnagyobb HR-szolgáltatójánál 2 hónapja
- Ennyien dolgoztak a kommunikációs iparágban tavaly 2 hónapja