A diákok több mint fele tanulna mesterséges intelligenciával, de csak kevesen férnek hozzá az iskolában
Németországban és Ausztriában tízből négy tanuló fér hozzá az AI-hoz az osztályteremben, az Egyesült Királyságban és Spanyolországban ez az arány tízből kettő, Olaszországban és Franciaországban pedig még kevesebb. A szakértők szerint az AI-eszközökkel kapcsolatos képzés hiánya azzal a kockázattal jár, hogy a gyerekek nem lesznek egyenlően felkészülve, hogy kilépjenek a munkaerőpiacra.
A GoStudent oktatási platform kiadta a GoStudent Future of Education Report 2024 című jelentését. Az ezer brit szülő és gyermekeik megkérdezésével készült éves jelentés átfogó képet nyújt a feltörekvő oktatási trendekről, a Z generáció és az alfa diákok prioritásairól, és rávilágít az Egyesült Királyság és Európa oktatási rendszerének jelenlegi kihívásaira – írja a HRnews.
A felmérésből kiderül, hogy a diákok 56%-a igényli a mesterséges intelligencia használatát az oktatásban. Az AI iránti érdeklődés azt is mutatja, hogy a 10-16 éves iskolások egyre inkább elfogadják a technológia-központú életmódot, és az új technológiák uralta világban való életben mutatott magabiztosságuk 8%-kal nőtt a tavalyi évhez képest (2024-ben 80%, szemben a 2023-as 74%-kal). Míg 2023-ban a Metaverse jelentős izgalmat váltott ki a brit gyerekek körében: 78%-uk szeretett volna virtuális környezetben tanulni, addig idén az érdeklődés már csak 53%-ra csökkent.
"A Metaversum iránti érdeklődés csökkenése annak absztrakt jellegének és a Metaversummal kapcsolatos oktatási tartalmak lassabb fejlődésének tudható be, mint más technológiák, például a mesterséges intelligencia és a virtuális valóság esetében. A diákok az olyan eszközök felé húznak, amelyek kézzelfogható és azonnali oktatási előnyöket kínálnak, és amelyeket már most látják magukat használni" - mondja Gregor Müller, a GoStudent vezető menedzsere és társalapítója.
A gyerekek mesterséges intelligencia iránti érdeklődését alátámasztja, hogy az Egyesült Királyságban 10-ből 9 szülő hatékony oktatási eszköznek tartja a mesterséges intelligenciát (53% szerint nagyon hatékony). Ugyanakkor a gyerekeknek mindössze 16%-a használja otthon a mesterséges intelligenciát tanulásra, ami arra utal, hogy a szülők látják a technológia előnyeit, de nem tudják, hogyan használhatják ki, vagy hogyan teremtsenek hozzáférést hozzá.
Az Egyesült Királyságban a diákok a technológiai fejlesztést (AI, VR, AR) tekintik az első számú készségnek, amelyre szükségük van ahhoz, hogy felkészüljenek a jövő kihívásaira. A legújabb oktatási jelentésből kiderül, hogy a diákok többsége szerint az AI a legfontosabb készség, amit meg kell tanulniuk ahhoz, hogy készen álljanak a jövőre. Az Egyesült Királyságban a gyerekek által említett három legfontosabb tantárgy a technológiai fejlesztés (56%), az életvezetési készségek (55%) és a pénzügyek (53%) volt, ami azt jelzi, hogy olyan készségeket szeretnének tanulni, amelyek felkészítik őket a későbbi életükre. A generáció tudja, hogy a feltörekvő technológiák, mint a mesterséges intelligencia elsajátítása óriási szerepet fog játszani a jövő építésében, és ezt az oktatásuk egyik lényeges pillérének tekintik.
Ugyanakkor a technológiai eszközökhöz való egyenlőtlen hozzáférés miatt a gyerekek lemaradhatnak a technológia által uralt jövőbeli munkaerőpiacon. Annak ellenére, hogy a mesterséges intelligenciával kapcsolatos tudatosság magas, az Egyesült Királyságban mindössze a gyerekek 20%-a használja a mesterséges intelligenciát az osztályteremben. Az európai iskolákban ez a különbség még nyilvánvalóbb. Németországban és Ausztriában 10-ből 4 gyermek állítja, hogy már hozzáfér az iskolában a mesterséges intelligenciához, míg az Egyesült Királyságban és Spanyolországban ez az arány 10-ből 2-re csökken, Olaszországban és Franciaországban pedig csak 10-ből 1-re.
Az AI-eszközökkel kapcsolatos képzés hiánya azzal a kockázattal jár, hogy a gyerekek nem lesznek egyenlően felkészülve, hogy kilépjenek a munkaerőpiacra. Egy 2023-as, a munkahelyek jövőjéről szóló tanulmány szerint a mesterséges intelligencia a nagyvállalatok számára az első számú készségfejlesztési prioritás.
A diákok talán már most felismerik ezt. Az Egyesült Királyságban a gyerekek több mint egyharmada (37%) nem hiszi, hogy az iskola megtanítja neki azokat a készségeket, amelyekre álmai munkájához szüksége van.
Felix Ohswald, a GoStudent vezérigazgatója és társalapítója így nyilatkozott: "Közös felelősségünk, hogy a következő generációt a sikerre készítsük fel. Mivel a diákok a technológiai fejlesztést tartják az első számú készségnek, amelyre a jövőre való felkészültségükhöz szükségük van, egyértelmű, hogy az AI integrálása az oktatásba nem csupán preferencia kérdése, hanem szükségszerűség. Tartozunk annyival a diákoknak, hogy felvértezzük őket azokkal a készségekkel és ismeretekkel, amelyekre szükségük van ahhoz, hogy sikeresek legyenek egy folyamatosan fejlődő világban, és már most intézkedéseket kell hoznunk annak érdekében, hogy egyetlen gyermek se maradjon le."
HRnews
fotó: unsplash
- 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
A munkahelyek alig több mint negyede tervezi, hogy idén generatív AI-képzést kínál dolgozóinak. Teljes cikk
Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges... Teljes cikk
Az új technológiáknak, köztük a teljesítményt mérő eszközöknek, robotoknak és mesterséges intelligencia alapú szoftvereknek való kitettség a... Teljes cikk
- A régiós pénzügyi vezetők harmada már teszteli a generatív AI megoldásokat 5 napja
- A HR technológiai trendjei: Milyen új technológiák formálják át a HR területet a közeljövőben? 1 hete
- Ezért használja titokban sok dolgozó az AI-t 1 hete
- Minden második európai pedagógust veszélyeztet a stressz, ami a fizikai és mentális egészségükre is hatással van 1 hete
- A mesterséges intelligenciával kapcsolatos kutatásokkal ismerkedhetnek a Pécsi Tudományegyetem hallgatói 2 hete
- Nagy Márton: a mesterséges intelligencia lehet a gazdaság egyik fő hajtóereje 2 hete
- Matematikával folytatódott az írásbeli érettségi 2 hete
- Az automatizálás és az AI terén is lemaradásban vannak a magyar cégek a nemzetközi átlagtól 2 hete
- Jogalkotási mulasztás a munkavédelemben - jönnek a keleti-ázsiai munkakörülmények? 2 hete
- "Digitális jogosítvány" nélkül nagyot fog ütni a "digitális üvegplafon" 3 hete
- Mit keresnek a vállalatok egy vezetőben 2024-ben? 3 hete